KONAČNO smo dočekali taj posebni trenutak – premijeru prvog podignutog Ferrarija s dva reda sjedala i dva para vrata.
Nakon što su se gotovo svi izredali u ponudi super prestižnih SUV-ova, stigao je Ferrari i pokazao što može ponuditi. Kao što se očekivalo, Ferrari tu nije pretjerano zagrizao u SUV maniju, već je svoj podignuti model zamislio kao rasni GT, razvukao ga za dodatni par vrata i potom podignuo.
Neki će reći da je ovo evolucija dizajna začetog s modelom Roma. I vjerojatno su u pravu. A dizajn ne smije ništa narušiti, pa se i ovdje vrata nasuprotno otvaraju, stražnja pod kutem od 79 stupnjeva.
Ono što veseli je beskompromisnost u pogledu pogona. Neki su najavljivali 6 cilindara iz 296 GTB, a na kraju je ispod poklopca stigao sada već legendarni atmosferski V12 dragulj.
Daje 725 KS i 716 Nm, što zahvaljujući pogonu na sve kotače znači kako 100 km/h postiže za 3.3 sekunde, na 200 km/h je za 10.6 s, a ne posustaje sve do 312 km/h – da, nitko nije bolji u ovom segmentu. Spomenimo i da se motor vrti sve do 8.250 o/min, a vrhunske vozne osobine osigurava odličan raspored masa (49:51).
Da, ovo nije prvi Ferrari s pogonom na sve kotače, ali je prvi koji ima hill-descent control i prvi s aktivnim sustavom protiv prevrtanja. O vremenu na Fioranu se ne govori, ali se zato ističe kako je podnicu moguće podići na 183 mm od tla, a ovjes nosi FAST (Ferrari Active Suspension Technology). Tko zna, možda se netko usudi sići s asfalta i dati po gasu. Teško, ipak je to 812 na petama.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vratimo li se na onaj dodatni par vrata, valja reći kako ovaj Ferrari ima drugi red sjedala. Ima i prtljažnik, i to od 473 l, pa je to ujedno i najpraktičniji Ferrari u 75-godišnjoj povijesti marke. I još nešto, za razliku od konkurencije, Ferrari nije kopirao interijer od ostalih modela iz game, već je osmislio potpuno nov stil.
Središnjeg zaslona nema, ali zato vozač i suvozač imaju svaki svoj. I mjesta ne nedostaje jer ovaj auto u duljinu mjeri nepunih pet metara, a širok je preko dva metra (4.973/2.028/1.589 mm)
Recimo i kako cijena nije obznanjena, ali neki talijanski mediji spominju start na 400.000 eura. U Ferrariju na upit za cijenu samo kažu “ipak je to V12 Ferrari”. Vjerujemo da to potencijalnim kupcima nije važan, a kamoli presudan podatak.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?