NEGATIVAN trend porasta starosti voznog parka nastavio se i u prošloj godini.
Ako ste mislili da smo s krajem 2021. godine dosegnuli dno i zaustavili negativan trend, prevarili ste se. I dok smo 2021. godinu zaključili s prosječnom starosti voznog parka od 14.34 godine, a 2020. s 14.18 godina, tijekom prošle godine prosječna starost se povećala i dosegla 14.5 godina, podaci su Centra za vozila Hrvatske.
Gotovo 70% vozila starije od 10 godina
Negativnom trendu najviše pridonosi činjenica da je čak 67.7 posto ukupno registriranih vozila staro 10 i više godina. Na drugom su mjestu vozila stara 6 do 9 godina (14.86 posto), zatim vozila stara od 2 do 5 godina (12.85 posto) dok su vozila stara do godinu dana najmanje zastupljena (4.60 posto). Tijekom 2022. u Hrvatskoj je bilo ukupno 2.497.639 registriranih vozila.
Svako peto vozilo palo na tehničkom pregledu
Od ukupno pregledanih 2.322.406 vozila, na redovnom je tehničkom pregledu njih 431.625 proglašeno neispravnim, što je udio od 18.6 posto. Na pregledanim su vozilima utvrđene ukupno 2.370.123 greške, od čega najviše na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (565.366, 23.85 posto), a slijede greške na uređajima za kočenje (531.288 odnosno 22.42 posto).
Treće su mjesto po učestalosti uočenih nepravilnosti na svim vrstama vozila one na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (336.667), a potom i greške na motoru (279.502) te na osovini, kotačima, pneumaticima i ovjesu (251.805).
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Zabilježene su i brojne nepravilnosti na opremi vozila, točnije njih 74.723, ali se taj broj smanjio u usporedbi s 2021. godinom kada je na opremi vozila zabilježeno 84.068 nepravilnosti. Statistike pokazuju neznatno manji broj nepravilnosti na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost, 67.341 naspram 67.503 u 2021. godini. S druge strane, ove je godine zabilježeno više nedostataka na ispitivanju ispušnih plinova (65.119 naspram 64.687 u 2021.), kao i veći broj neispravnosti na kontrolnim i signalnim uređajima (46.145) te na prijenosnim mehanizmima (21.400).
“Statistički podaci pokazuju nam dugogodišnji trend povećanja prosječne starosti voznog parka. Takav neprekidan rast starosti vozila ukazuje na činjenicu da se ona kvare uslijed dugogodišnjeg trošenja pojedinih dijelova te znatno utječu na sigurnost u prometu. Zato je iznimno važno redovito održavati svoje vozilo, a stanice za tehnički pregled tu imaju važnu ulogu zbog uočavanja nepravilnosti te podizanja razine sigurnosti svih sudionika u prometu. Potrebno je da kao društvo u cjelini osvijestimo važnost redovitog održavanja i tehničkog pregleda vozila i radimo na sanacijama neispravnosti onda kada se dogode“, izjavio je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove.
Sve više hibrida i električnih vozila
Ove godine je uočen porast broja vozila iz M1 segmenta, odnosno osobnih automobila. Također, zabilježen je porast broja elektrificiranih vozila. Dok je 2021. godine hibridni pogon koristilo 15.918 vozila, tijekom 2022. godine taj se broj popeo na 26.467. Broj električnih automobila skočio je s 3054 na 4799.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?